اخبار تخصصی

golrangsystem-date-icon ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
golrangsystem-socials-print
باز مهندسی افق کوروش با پیاده‌ سازی Microsoft Dynamics

باز مهندسی افق کوروش با پیاده‌ سازی Microsoft Dynamics

مدیرعامل گلرنگ سیستم در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا گفت: استقرار سیستم ERP در یک شرکت به وسعت افق کوروش از دشوارترین کارها در حوزه سیستم‌های نرم‌افزاری و در حوزه بازمهندسی سازمانی است که با پیاده‌سازی آن، نمودِ افق کوروش را به یک شرکت در کلاس جهانی تبدیل خواهد کرد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، حسن عباسی مدیرعامل شرکت گلرنگ سیستم در خصوص افتتاح پروژه بزرگ ERP در افق کوروش گفت: فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش از بزرگترین شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنعتی گلرنگ است و علاوه بر آن با بیش از یک هزار و صد شعبه، بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای کشور محسوب می‌شود بنابراین با این ابعاد فیزیکی و فرآیندهای کاری قابل توجه، باید زیرساخت‌های مطمئن و قابل اعتمادی از منظر نرم‌افزاری داشته باشد.

وی افزود: مسئله فروشگاه‌های زنجیره‌ای در دنیا به یک تجربه چند ده ساله باز می‌گردد بنابراین بهترین گام این خواهد بود که از تجربیات جهانی با استفاده از روش‌های موجود در سیستم ERP بهره‌مند شویم زیرا این روش‌ها با توجه به پیاده‌سازی‌های متعدد در بزرگترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای بالغ دنیا که از فرایندهای کاری استاندارد برخوردارند، استخراج شده است.

عباسی با بیان این مطلب که "برای اولین بار در کشور است که در این ابعاد از سیستم ERP بین‌المللی با استفاده از نرم‌افزار Microsoft Dynamics استفاده می‌شود"، گفت: با استفاده از ERP بین‌المللی در یک فاصله زمانی نسبتا کوتاهی یک مسیر چند ساله و گاهی حتی چند ده ساله را طی می‌کنیم.

وی در ادامه  ERP یا  Enterprise Resource Planning را  به معنای برنامه‌ریزی منابع یک سازمان بزرگ عنوان کرد که تمام فرآیندهای کاری یک سازمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

مدیرعامل گلرنگ سیستم تصریح کرد: ERP صرفا یک نرم‌افزار نیست، در واقع بخش کوچکی از آن را نرم‌افزار تشکیل می‌دهد، در واقع ERP یک فرهنگ سازمانی جدید به ارمغان می‌آورد و این فرهنگ سازمانی مهم‌ترین مزیتی ERP است و این فرهنگ سازمانی در قالب فرآیندهای استاندارد کاری نمود پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت گلرنگ سیستم در خصوص تاثیر سیستم ERP در فرآیندهای افق کوروش، توضیح داد: با استقرار ERP، تمام فرآیندهای افق کوروش به خصوص فرآیندهای تامین، لجستیک، فروش تحت تاثیر قرار می‌گیرد و ما در واقع با پیاده‌سازی ERP در شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش یک باز مهندسی فرآیندهای سازمانی خواهیم داشت.

به گفته وی، ERP یک نرم‌افزار مستحکم و تجربه شده را به ما ارائه می‌دهد که ما می‌توانیم با خیال راحت به آن اتکا کنیم و زمینه رشد افق کوروش را با اتکا به این نرم‌افزار پیش ببریم.

وی اضافه کرد: انتظار بر این است که فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش علاوه بر داخل کشور در خارج کشور نیز رشد پیدا کند، بر این اساس به یک زبان بین‌المللی بین شرکت‌های مختلف نیاز است که ERP برای ما فراهم خواهد کرد و از این طریق می‌توانیم با تامین کنندگانی که آن‌ها نیز مجهز به این سیستم هستند، ارتباط مطمئن و درستی داشته باشیم، بنابراین با استقرار ERP، نمود افق کوروش برای شرکت‌های بین‌المللی که می‌خواهند با افق کوروش کار کنند، به یک شرکت در کلاس جهانی تبدیل خواهد شد.

وی در خصوص مدت زمان و ابعاد استقرار ERP نیز عنوان کرد: استقرار این سیستم در یک سازمان به وسعت افق کوروش یکی از سخت‌ترین کارها در حوزه سیستم‌های نرم افزاری و همینطور در حوزه بازمهندسی سازمانی است که از شهریورماه سال گذشته شروع شده و بیش از یک سال است که همکاران ما در افق کوروش، گلرنگ سیستم و در گروه صنعتی گلرنگ با این موضوع درگیر هستند.

عباسی در ادامه این نکته را مورد اشاره قرار داد که گاهی اوقات استقرار یک سیستم ERP چندین سال زمان می‌برد اما با وجود ابعاد بزرگ افق کوروش در مدت نسبتا کوتاهی توانستیم به نتایج بسیار خوب و ملموسی برسیم و برای اولین بار نزدیک به ۵۰ فروشگاه، انبار خشک و سرد مناطق گیلان و اردبیل تحت پوشش ERP قرار گرفتند و این یک سکوی پرش خیلی مطمئن و بزرگی خواهد بود برای اینکه در یک فاصله زمانی خوب و مطمئن می‌توانیم سایر مناطق افق کوروش را نیز تحت پوشش قرار دهیم.

عباسی اظهار داشت: با استقرار کامل این سیستم در ستاد و فروشگاه‌های افق کوروش سراسر کشور، یک رکورد بسیار خوبی برای استقرار ERP در دنیا به جا گذاشته خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اجرای موفقیت آمیز فاز پایلوت این پروژه بزرگ در افق کوروش، اذعان داشت: شرکت‌های بزرگی در دنیا هستند که تلاش کردند در سال‌های گذشته ERPهای بین‌المللی از جمله، SAP, Oracle, Microsoft Dynamics را پیاده سازی کنند که بخش عظیمی از آن‌ها با موفقیت همراه نبوده البته باید به این نکته اشاره کرد، گاهی طولانی شدن زمان استقرار نرم افزار که بعضا در برخی موارد تا ۱۰ سال بوده است، به معنای شکست در پروژه تلقی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گلرنگ سیستم در خصوص ریسک‌هایی که یک شرکت در این پروژه با آن مواجه می‌شود گفـت: یکی از مهم‌ترین ریسک‌هایی که این پروژه را تهدید می‌کند این است که سازمانی سعی داشته باشد ERP را به شکل دلخواه خود تغییر دهد، به جای اینکه خود با فرآیندهای استاندارد سیستم هماهنگ شود چنانکه سازمان‌هایی در کشور ما بوده‌اند که تلاش کردند روش‌های خود را به ERP بقبولانند و در نهایت به شکست رسیدند.

وی با تاکید بر این موضوع که ERP تضمین کننده رشد افق کوروش خواهد بود، گفت: یکی از نکات مهمی که در پروژه ERP گاهی اوقات با غفلت مواجه می‌شود و یا اینکه به اشتباه برداشت می‌شود این است که ERP برای آسان‌سازی کار در سراسر سازمان مستقر شده است اما واقعیت این است که این سیستم خصوصا در اوایل پیاده‌سازی برای تصمیم‌گیری صحیح، آسوده و مطمئن سازمانی در نظر گفته شده است، در واقع باید قبول کنیم برای تصمیم گیری‌های صحیح سازمانی اطلاعات باید در زمان مناسب خود و به شکل صحیح وارد سیستم نرم‌افزاری شود که در نهایت، تمامی این موارد به برقراری عدالت سازمانی منجر خواهد شد.

لینک خبر: https://b2n.ir/77411